dinsdag 29 september 2009

Onze nijntjes opvang!

Zo, een kleine start...

Naast kittens vangen wij dus ook nijntjes op voor het asiel.
De rennetjes moeten nog gebouwd worden, maar het akkoord is er al!
De rennetjes komen er bij ons in de tuin en gedumpte nijntjes worden dan hier opgevangen, in een (ruime) ren!
Bedankt aan het Blauwe Kruis van Oostende, om dit toe te laten!
Ik heb momenteel 2 nijntjes zitten die nog een thuis zoeken.

1 rammelaartje, wit met blauwe oogjes. Lief voor mensen, handtam, bijt niet. Hij is gewoon van buiten te leven.

1 babynijntje, wit met zwart, geslacht nog onbekend. Dit nijntje is hier geboren, maar dat was niet de bedoeling.. Ik dacht dat ik 2 voedstertjes had, maar niks bleek minder waar en daar waren de baby's...
Gelukkig maar een nestje van 2, moet wel lukken hoop ik om een thuis te vinden!

Ook Flappie zit in de opvang. Maar hij verblijft nog even in het asiel zelf, in afwachting totdat wij de rennetjes bijhebben! Hij heeft, naar het schijnt, zijn vertrouwen in de mens wat verloren. Maar ook Flappie verdient een eerlijke kans. We weten nog niet welk geslacht Flappie heeft, maar dat komt nog wel.
Flappie is misschien het meeste geschikt als rondhuppelend sierkonijntje in de tuin!
Ik denk niet dat hij/zij ooit zal dienen als binnen/knuffelnijntje...


Fingers crossed!!

Voila si, zo is de start van dit blogje ook gegeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten